torstai 9. heinäkuuta 2015

Huoneeni on tupani - mihin tupaan sinä kuulut

Näkyykö Potter-fanitus kotona? Toisilla on Harry Potter juliste + fanituotetyyli ja sitten on niitä huoneita, joissa halutaan matkia täysin Tylypahkaa :D Minulla on tuo jälkimmäinen. Minun huoneeni on Korpinkynnen tupa. Tässä vinkkejä huoneesi sisustamiseen, jos haluat huoneesi näyttävän tuvaltasi.
   Tässä on minun huoneeni ovi. Korpinkynnen tupaan. Jokaiseen tupaan on eri sisäänpääsy.
    Korpinkynnen tupaan pääse ovesta, jossa ei ole kahvaa, vaan pronssinen kotkan muotoinen
    lumottu kolkutin. Kun kolkutat sitä, se kysyy kysymyksen, jos vastaat oikein, se päästää sinut sisään.
    Minulla on vähän erilainen: pronssinen kotka taulussa. Ja olen kirjoittanut alle 
    tumman siniselle paperille hopeatussilla Korpinkynnen tupa.

    Tässä on sänkyni. Tummansininen päiväpeitto ja Korpinkynnen tyyny, joka on ostettu 
   Harry Potter -studiolta. Pylvässänky olisi aidompi, mutta tämä kelpaa toistaiseksi... :)

Tässä verhoni, Korpinkynnen väreissä.

    Korpinkynnen koulupuku, jonka äitini on tehnyt. Tällaisen voi tilata netistä, esim. Amazon.co.uk

    Tässä teen läksyni.

Tuolin pehmuste on tuvan väreillä.

    Ja koulupöydällä on Korpinkynsi -aiheiset kynät sekä Taikamuste.

    Voit tulostaa myös fanikuvia :)

    Lukujärjestys on tärkeä ;)

   Olen itse tehnyt tämän viirin. Leikannut paperista, maalannut vesivärillä sekä kirjoittanut ja piirtänyt tussilla päälle.

    Tein vaatekaappini oveen tämän helpon kyltin. Pahvista ja tussilla kirjoitin: Korpinkynsi voittohon.

    Sitten tein puusta tämän kirjatelineen. Koitin tehdä siihen Lunan :D se pitää pystyssä 
    Harry Potter-elokuvia.

    Lopuksi, seinälläni on tämä systeemi, jossa on Harry Potter tavaroitani. Ja kuten näet 
    huoneeni seinä on maalattu vaaleansiniseksi. Toivottavasti pidit vinkeistäni ja tietenkin voit tehdä
    nämä kaikki omilla lempitupasi väreillä :) 


Tässä tupatesti. Että tiedät mihin tupaan kuulut :)

1.  Metsässä polulla vastaasi luikertelee käärme, mitä teet?
     a) Alan vaihtaa kuulumisia käärmeen kanssa.
     b) Odotan että käärme menee pois ja jatkan matkaa.
     c) Kävelen rohkeasti vierestä.
     d) Ohitan viisaasti kaukaa.

2.  On vapaapäivä, mitä ajattelit tehdä?
     a) Viime viikolla yksi kavereistani ärsytti minua! Nyt aion kostaa takaisin!
     b) Siivoan ensin ahkerasti huoneeni, sitten olen kavereiden kanssa.
     c) Olen parhaiden kavereideni kanssa ja otan heidän kanssa lentokisan.
     d) Luen ja tutkin kirjoja. Olen myös kavereideni kanssa.

3.  Luonteeltani olen.....
     a) viekas ja ovela
     b) kiltti ja ahkera
     c) rohkea ja kunnianhimoinen
     d) viisas ja älykäs

4.  Jos saisit yhden toivomuksen, mitä toivoisit?
     a) Toivoisin olevani maailman valtias ja kaikki tottelisivat minua.
     b) Toivoisin maailmaan rauhaa ja hyvyyttä.
     c) Toivoisin vahvan taikasauvan, jolla voittaisin kaikki kaksintaistelut.
     d) Toivoisin 5 lisätoivomusta.

5.   Näet penkillä itkevän pikkutytön, mitä teet?
      a) Kävelen ohi ja tiuskaisen hänelle: vaiti!
      b) Olen huolissani ja menen kysymään mikä on hätänä.
      c) Hetkeäkään miettimättä menen hänen luokseen ja selvitän asian!
      d) Näen penkin alla nuken, kysyn häneltä onko nukke hänen.

6.   Mihin tupaan haluaisit?
      a) Luihuiseen
      b) Puuskupuhiin
      c) Rohkelikkoon
      d) Korpinkynteen


Eniten a- vastauksia:
Olet viekas ja ovela,valtaa kaipaava Luihuinen!

Eniten b- vastauksia: 
Olet kiltti, ahkera ja rehti. Autat toisia, olet Puuskupuh!

Eniten c- vastauksia: 
Olet rohkea ja uljas, kunnianhimoinen Rohkelikko!

Eniten d- vastauksia: 
Olet viisas ja pyrit ratkaisemaan ongelmat järjen avulla, olet Korpinkynsi!

Muita tupatestejä löydät netistä, kun kirjoitat hakusanaksi: Harry Potter tupatestit.

                                Kiitos kun luit tämän postauksen, ja toivottavasti pidit tupatestistä :D

43 kommenttia:

  1. Olen lähdössä Lontooseen 15 päivä, mutta ei ollut enää lippuja sille päivälle :( Mutta pääseekö siihen kauppaan ilman lippua? Vastaa nopeasti!

    VastaaPoista
  2. Moi! Sinne studion kauppaan pääsee ilman lippuja :) Mutta jos käy hyvä tuuri, voi olla että saat ostettua liput kierrokselle silti paikan päältä.
    Mutta Lontoossa on toinenkin Harry Potter kauppa, joka on vähän pienempi. Se on King's Crossin asemalla.

    VastaaPoista
  3. Kiitos! kyllä täällä viihtyykin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo uskon! Aivan ihana huone!!! Ja Korpinkynnessä tavataan!;)

      Poista
  4. Joo ihana huone! Itse olisin Puuskupuh!!!<3

    VastaaPoista
  5. Kiitos :) pikkuhiljaa huone on valmistunut. Koko ajan minulla on suunnitelmia huoneeseeni :D Ja kiva kun kaikki eivät halua olla vain Rohkelikkoja :D

    VastaaPoista
  6. Hieno huone on kyllä:)Löysin blogisi vähän aikaa sitten ja on kyllä mukava lukea tätä blogia:).Itse kuuluisin Luihuiseen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kuulla! :)
      Luihuiset olis varmaan aika jännä paikka :)

      Poista
  7. En ole tehnyt vielä tupatestiä. Mutta, toivoisin, että voisin saada teiltä Rohkelikon huivin itse tehtynä. Toivoisin (ei ole pakko antaa ilmaiseksi) koska oma taloustilanteeni on vähän huono. Huivi tulisi 8 vuotiaalle Lunalleni. Oikea nimi on Luna, ja hän on Luna LoveKiva fani Toivoisin niiiiiiiin kovasti, jos saisin ilmaiseksi. Laittakaa sähköpostia osoitteeseen: siljarikkinen@hotmail.com (ei tule pilkkua kohtaan siljarikkinen)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luna on ihana :)
      Laitan sulle sähköpostia parin päivän sisällä.

      Poista
  8. Ootko tulostanut tuon kotkan sun oveen? Meinasin tehdä itse vähän saman tyyppisen oman huoneeni oveen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau se on hieno! Kiitos vastauksesta :)

      Poista
    2. Hei! Nopeasti viikonloppuna luin kommenttejani, ja katsoin että tarkoitit huoneeni seinällä olevaa viiriä :D sen olen piirtänyt itse. Mutta ovessani oleva Kotkan olen tulostanut A3 paperille.

      Poista
  9. hei!
    olen ollut potter fani kohta kolme vuotta. Kaverini vekkasivat että olisin puuskupuh silloin epäilin sitä suuresti. Nyt pari viikkoa sitten päätin liittyä Pottermoreen. Sainkuin sainkin tuvakseni puuskupuhin. ensin tupa tuntui oudelta mutta nut se on kuin toinen koti:) olen koittanut keksiä huoneeseeni kaikkia potter juttuja mutta suurin osa on mennyt mönkään. Olen tenyt eilen kirjan huispaus kautta aikojen. kKun läysin blogisi luin sen hetkessä läpi olen saanuttodella paljon uusia ideoita. mahtavaa että joku muukin on näin suuri potterfani :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun oot löytänyt täältä ideoita :)
      Puuskupuh on hyvä tupa, johtaa tällä hetkellä Pottermoressa :D

      Poista
    2. Täällä ilmoittautuu taas yksi Puuskupuh :) Muuten olen ihka ehta Korppari, mutta PotterMore päätti että vaihtelu virkistää, ja niimpä päädyin Puuskupuhiin. PotterMoresta mut löytää nimellä AurorBat15224

      Poista
    3. Kiva kuulla :) tulen pyytämään kaveriksi sua :D

      Poista
  10. Waude! Oon kade! Ihana huone, �� varsinkin lukujärjestys, mistä sait sen? Ja voisitko kertoa, Tylypahkan tunnit? Esim. PVS

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kaverini tulosti lukujärjestyksen minulle. PVS on lyhenne pimeyden voimilta suojautumisesta :D
      Kysy vaan jos on vielä jotain mitä haluat tästä tietää :)

      Poista
  11. Ihan tosi tosi tosi hieno huone sulla! Sä olet taitava sisustamaan huonetta. Voisitko joskus tehdä vielä tarkemman huone esittelypostauksen? esim kun vaatekaappisi takana/vieressä oli vielä jotain hyllykköjä joita et näyttänyt. huomasin ne vaatekkaappi-kuvasta. t:rowena

    VastaaPoista
  12. Sulla on ihana huone ja ihana blogi mä kuulun noin 3 testin mukaan korpinkynteen joten päätin koristella huoneeni korpinkynnen teeman muksisesti. :-)

    VastaaPoista
  13. Oon kuulunut eri testeissä eri paikkoihai niinkun esim. Pottermoressa mut laitettiin korpikynteen mutta yhessä toisessa rohkelikkoon ja vielä puuskupuhiin:D En siis oikein tiiä vielä oon laittanut oveen rohkelikko julisteen lihavasta leidistä ja nyt sun testin mukaan kuulun korpikynteen tuntuu nyt vähän itekkin siltä mutta en viittis purkaa kaikkea (((:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskoisin että tässä kohtaan omalla halullaan on merkitys, koska lajitteluhattukin ottaa mukaan myös oman halun :D

      Poista
  14. Tykkäsin muuten ihan sikana sun saivartelijoista ((:

    VastaaPoista
  15. Jee!en oo ainoa joka on keksinyt normaaleille koulutunneille tylypahkan koulutunnit. Mä oon yrittänyt keksiä kaikkea kodka ite menen vasta neloselle niin meillä ei ole esim. Historiaa

    VastaaPoista
  16. Öö.... Minun mielestä Rohkelikot EI ole kunnian himoisia. Eikö Luihuset olleet? Ei millään pahalla mutta mun on tarkoitus aina kommentoida jos jotain on väärin ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on varmaan makuasia. Ehkä kaikissa tuvissa on vähän kunnianhimoisia oppilaita ja vähän laiskempia.

      Poista
  17. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ajatteelinkin että pitäisi jo tehdä uusi postaus, niin teen tässä pian :D

      Poista
  18. Moi! Muistatko kuinka paljon tuo luutasi maksoi? Itse olen "huispausfani" ja kiinnostaisi. Itse kuulun myös korpinkynteen ja sulla on aivan unelmahuone! ~Nimimerkitön Luna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Tein luudan itse ja siitä olen tehnyt tänne postauksen. Kiva kun olet Korpinkynnessä se on ihana tupa :)

      Poista
  19. Rohkelikko, olisin kyllä luullut Puuskupuhia

    VastaaPoista
  20. Vau.mistä sait nuo tylypahkan kutsu kirjeet

    VastaaPoista
  21. Mietin vaan mistä sait ton lukujärjestyksen? Ois kiva tietää c:

    VastaaPoista
  22. Hei, itselläni ei ole melkein mitään Potter kamaa joten yritän hankkia ajan myötä, mutta voisiko joku ehkä auttaa vaatteiden hankinnassa/teossa? Ps. Korpinkynsi💙

    VastaaPoista
  23. Wow❤️ mutta mun isosisko tappais mut😂ps oon Korpin kynsi ja me mennään lontooseen💙

    VastaaPoista

Kirjoita mulle! :)